Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
RX-7 FC och FD är riktigt gulliga, helt klart med på min lista också. RX-8 gillar jag dessvärre inte.

Btw, vart hittar man en FD för 40 000 kr, aldrig sett någon under 100 000? FC däremot ligger runt de pengarna (om man inte vill ha Turbo II då).

Jo de är riktigt söta, roligare bilar med bättre handling är svårt att hitta. Förstår inte hur man inte kan gilla RX-8, inte lika mycket sportbil men så mycket smidigare för familjen hehe.

Det går att få för 50k om man direktimporterar från Japan utan någon dum mellanhand med skatt tull osv inkluderat bara man letar lite och hittar rätt exemplar. 40 va lite överdrivet men tror det kan gå för modeller runt 92-93. I Sverige är ju priserna hutlösa aldrig att jag skulle köpa en Japansk bil härifrån längre efter lite undersökning

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Jo de är riktigt söta, roligare bilar med bättre handling är svårt att hitta. Förstår inte hur man inte kan gilla RX-8, inte lika mycket sportbil men så mycket smidigare för familjen hehe.

Det går att få för 50k om man direktimporterar från Japan utan någon dum mellanhand med skatt tull osv inkluderat bara man letar lite och hittar rätt exemplar. 40 va lite överdrivet men tror det kan gå för modeller runt 92-93. I Sverige är ju priserna hutlösa aldrig att jag skulle köpa en Japansk bil härifrån längre efter lite undersökning

Ah, jo. Då kan det ju bli billigare (men priset drar väl iväg iom att bilen måste fraktas över?).
Tja, beror ju lite på vilken bil man köper. Om man slipper importera från Japan så gör ivf jag gärna det (har inga problem med högerstyrda bilar, men de är lite otympliga i högertrafik). Om den nu inte ska gå på bana, förstås.

Angående RX-8, för mycket rymdskepp över dem (tycker jag).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Min drömbil sedan jag var en liten knodd på några år...

http://pici.se/pictures/ZERyINPis.jpg

Pontiac GTO 1968

De där är en bil!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Ah, jo. Då kan det ju bli billigare (men priset drar väl iväg iom att bilen måste fraktas över?).
Tja, beror ju lite på vilken bil man köper. Om man slipper importera från Japan så gör ivf jag gärna det (har inga problem med högerstyrda bilar, men de är lite otympliga i högertrafik). Om den nu inte ska gå på bana, förstås.

Angående RX-8, för mycket rymdskepp över dem (tycker jag).

Det går att få en hyffsad RX-7 för 25k borta i Japan, sen frakt går på 5k ungefär och avgifter runt 5k sen tillkommer lite skatt och tull i Sverige. Visst är det lite illa med styrningen men tycker halva priset överväger faktumet ganska bra, sedan håller rent generellt bilar köpta i Japan högre kvalite än motsvarande i Sverige... därav givet att köpa därifrån om de har några år på nacken.

Rymdskepp? Är ju bara positivt hehe...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
sedan håller rent generellt bilar köpta i Japan högre kvalite än motsvarande i Sverige... därav givet att köpa därifrån om de har några år på nacken.

Är inte det på grund av deras sjuka besiktning? Eller är det bara en myt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krullibull
Är inte det på grund av deras sjuka besiktning? Eller är det bara en myt?

De har besiktning men vet inte hur genomgående den är, finns lite olika eller rättare sagt hur ofta beroende på vad för bil man har har jag lärt mig. Om det är en företagsbil måste man göra det årligen, om det är privat beror det på vad för körkort man har kan vara 1, 2 eller 3 år tror jag men kan minnas fel...

Iaf den svenska besiktningen är också ganska sträng gentemot andra länder och jag kan förmoda att det är av samma anledning vi har en såpass gammal bilpark i hyffsat skick, de är antagligen ganska likvärdiga.

Hursomhelst så är den huvudsakliga anledningen till deras bättre kvalitet att de generellt sett har kört mycket kortare och mycket mer vänligt än vi har gjort själva så de är helt enkelt inte lika slitna, tror också klimatet spelar in på det hela. Så den enda nackdelen är just att de är felstyrda vad jag kan se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Äh, Veyron är ändå ballare. Veyron är ju som en vanlig lyxkupé, med 1000 hästar. Koeningseggen måste man ju ha talang för att köra, inget man kör svärmor till affärn i.
Top Gears test av Veyron visar hur jäkla grym den är.
http://youtube.com/watch?v=1lHcfXZbzjA
Den här är också frän
http://youtube.com/watch?v=9Fdb8FdXfPU

Den nyaste kotten har väl ochså 1000hk? eller om det var lite lite mer
men iaf vridmomentet är väl högre i kotten?
sen så spelar utväxling och sånt in lite med du

Sen kotten har 2 Guinnes rekord. ett för snabbaste seritillverkade bil och 2 för snabbaste bil. deras bilar ska göra mer än 420km/h sen att de inte kommit mykcet mer runt 400 är ju en annan sak. sen är det gps eller mätarhästigheter så kan man ju undra på veyron. enligt mig så är den inte spec snygg. vingen blandannat har många påpekat att den är jobbig när man fäller upp och ner den bland annat. Top gear nämde det.

sen handlar det nog om tunghögerfot för det mesta. lätt att man kan råka lika illa ut i en 740 än med en sportbil på 700 000 000 hk

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Den nyaste kotten har väl ochså 1000hk? eller om det var lite lite mer
men iaf vridmomentet är väl högre i kotten?
sen så spelar utväxling och sånt in lite med du

Sen kotten har 2 Guinnes rekord. ett för snabbaste seritillverkade bil och 2 för snabbaste bil. deras bilar ska göra mer än 420km/h sen att de inte kommit mykcet mer runt 400 är ju en annan sak. sen är det gps eller mätarhästigheter så kan man ju undra på veyron. enligt mig så är den inte spec snygg. vingen blandannat har många påpekat att den är jobbig när man fäller upp och ner den bland annat. Top gear nämde det.

sen handlar det nog om tunghögerfot för det mesta. lätt att man kan råka lika illa ut i en 740 än med en sportbil på 700 000 000 hk

1018HK i CCXR.

Jag håller med dig om att Veyron inte är speciellt snygg.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
De har besiktning men vet inte hur genomgående den är, finns lite olika eller rättare sagt hur ofta beroende på vad för bil man har har jag lärt mig. Om det är en företagsbil måste man göra det årligen, om det är privat beror det på vad för körkort man har kan vara 1, 2 eller 3 år tror jag men kan minnas fel...

Iaf den svenska besiktningen är också ganska sträng gentemot andra länder och jag kan förmoda att det är av samma anledning vi har en såpass gammal bilpark i hyffsat skick, de är antagligen ganska likvärdiga.

Hursomhelst så är den huvudsakliga anledningen till deras bättre kvalitet att de generellt sett har kört mycket kortare och mycket mer vänligt än vi har gjort själva så de är helt enkelt inte lika slitna, tror också klimatet spelar in på det hela. Så den enda nackdelen är just att de är felstyrda vad jag kan se.

Jag har läst någonstans att om du köper en ny bil i japan så behöver du inte besiktiga den på 5år. Men sen när den ska besiktigas så måste den vara i nästan nyskick för att den ska gå igenom. Inte redigt hundra på om det är sant eller inte. Det låter lite överdrivet.

Vadå mycke mer vänligt?
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&...
http://www.youtube.com/watch?v=-4GS1ErbEIw
http://www.youtube.com/watch?v=VaLRaoZZDiw&eurl=http%3A%2F%2F...

Permalänk
Medlem

Audi R8 är väll något av en drömbil. Mycket roligare än ens mazda 626 om inte annat

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Njae, inte helt korrekt. Datsun fanns det ett företag som hette. Nissan Motors är dock ett nytt företag, vars ägare även ägde stora delar av Datsun och sedan ersatte företaget helt. Dock så användes namnet "Datsun" ett tag för exportbilar, innan de slutligen gick över helt till Nissan.
Har för mig historian gick så, kan ha fel.

Fairlady Z tillverkades långt efter det att Nissan kom till, därmed heter den Nissan, inte Datsun (förutom som sagt, vid export, men det är fult ).

Jag som är sån inbiten Nissan fantast visste inte ens det... Det är tragiskt.

Nå, 240z är ändå en vacker bil och inte en bil med drömpriser. Dock så funderar jag om man nu skulle köpa en, ska man bara rusta upp den till perfekt skick eller ska man låta fantasin flöda? Är trotsallt en raritet idag...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Den nyaste kotten har väl ochså 1000hk? eller om det var lite lite mer
men iaf vridmomentet är väl högre i kotten?
sen så spelar utväxling och sånt in lite med du

Sen kotten har 2 Guinnes rekord. ett för snabbaste seritillverkade bil och 2 för snabbaste bil. deras bilar ska göra mer än 420km/h sen att de inte kommit mykcet mer runt 400 är ju en annan sak. sen är det gps eller mätarhästigheter så kan man ju undra på veyron. enligt mig så är den inte spec snygg. vingen blandannat har många påpekat att den är jobbig när man fäller upp och ner den bland annat. Top gear nämde det.

sen handlar det nog om tunghögerfot för det mesta. lätt att man kan råka lika illa ut i en 740 än med en sportbil på 700 000 000 hk

Sedan är det ju dessutom så att Koenigsegg slog sitt förra rekord på nardo medan Veyron har sitt rekord på VW:s egen bana i Tyskland som de vägrar låna ut till Koenigsegg. Om de fick köra på samma bana skulle till och med CCR vara snabbare än Veyron, men på Nardo måste man svänga hela tiden.

Permalänk
Medlem

Själv så skulle jag absolut inte tacka nej till en Ferrari f40
http://www.blocket.se/vi/11699430.htm?ca=5_s

Realistisk drömbil = Peugeot 106 rallye:
http://www.blocket.se/vi/12197823.htm?ca=5_s
http://www.blocket.se/vi/12525886.htm?ca=5_s

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Scania R Topline V8 (har ej bestämt Hästarna än) 6x2 Boggie dragare (skåpbil för 25.25 går med). ^^

Permalänk

Eftersom någon redan nämt McLaren F1, så får väll jag nöja mig med en liten Saleen S7 istället!

(en annan färg dock)

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Ska importera den från Tyskland nästa år! (Ungen följer inte med)

Visa signatur

PSN: Rnann.
Xbox Live: Rnann.

Permalänk
Medlem

bugatti veyron är riktigt häftig, den där top gear-videon som nån länkade till var ganska rolig, bilen slutade ju aldrig dra, 100, 200, 300.
annars så är carrera gt, eller enzo:n ganska fräna.

men om man skall komma ner på jorden men några lite mer realistiska drömmar...
jag börjar med ferrari, och om de ska va ferrari ska de va en ny. f430 är en underhållande bil, den är som ett jäkla tvspel, fett ljud har den också.

ett lite billigare alternativ skulle ju va en porsche 996 carrera, tyvärr har porschar en tendens att ha en något bristande motoreffekt (dock inte 996 turbo, den är riktigt fet) 997 får man inte heller glömma.

annars om det inte ska va sportbil så får det nog va en bmw m5 (närmast perfekt kombination av komfort och prestanda),
eller en audi rs4, sjukt drag i dom.

lite dålig bild, tagen med mobilen. rs4

audi tycker jag förövrigt har ett av de absolut fetaste modellprogrammen bland de "vanliga bilmärkena". a5/s5:an är fin, r8, även den nya tt är ganska fin.

[edit] lite konstigt att ingen har nämt maserati

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

1. 1968 Dodge Charger R/T 426 Hemi

2. 1970 Dodge Challenger R/T 426 Hemi

3. 1996 Dodge Viper GTS

4. 1967 Pontiac GTO

5. Dodge RAM SRT-10

Mycket Dodge där, men MOPAR or Nocar.

Som kontrast så tycker jag fruktansvärt mycket om Nissan 200sx med.
http://www.jrho.com/240_blog/dorifto2.jpg
Får fimpa dekalerna och fula vingen bara.

Volvo C70 Coupe är fin också, synd den är felhjulsdriven bara.
http://www.numar.borec.cz/dok/Volvo/c70%2004.jpg

Volvo P1800 med en V8 i hade vart fint med
http://hem.passagen.se/nilsbe/nils/bilder/p1800s.jpg

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope

2. 1970 Dodge Challenger R/T 426 Hemi
http://www.classicmuscle.net/1970%20Dodge%20Challenger%20RT/s...

Schysst bil. Men vad är kännselspröten till för? De som sitter framme vid lyktorna.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Schysst bil. Men vad är kännselspröten till för? De som sitter framme vid lyktorna.

Tror låssprintarna till motorhuven sitter i dem. Huven är inte låst på bilden.

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
[B] dahlbäcks golf hade varit skoj.
http://www.dahlbackracing.se/galleri/is/pic4.jpg?2

Är det inte den som har ett par hundra hästkrafter förmycket? Har även hört att Dahlbäck hade dalarnas snabbaste epa på den tiden det begav sig.

Polaren köpte en BMW 830 förra veckan, fyfan vilket lyxåk säger jag bara

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

En Lambo är väll lite drömbil, Gallardon är jäkligt snygg, och hyffsat överkomlig i pris (beggad) när man väll fått igång jobbet efter plugget. Värre är det med Murciélago, den e snygg den med, mer hästar på kuppen, dock högre pris :/

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
1. En massa trevliga bilar...

Kul att se att det finns många på Sweclockers med bra bilsmak..

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Porsche 911 (996) GT2 är förhoppningsvis en realistisk drömbil nångång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Alltid varit lite kär i Mitsubishi 3000GT. En sån har man ju åtminstonde råd med

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

Nej jag skämtar inte. Ärligt talat varje gång jag tänker på att det kanske skulle vara bra med en bil dyker antingen ovan visade fiesta eller typ Opel Kadett upp.

Så länge den tar sig från A till B täcker den alla behov jag skulle kunna drömma fram. Övrig fördel, om tjuven fick välja mellan Fiesta och Porsche är valet troligen inte svårt.

Permalänk

dahlbäcks har nånstans mellan 600-950 hk beronde på¨hur många bar dom laddar läste i en gammal bilsport att dom låg på autobahn i 250km/h och turbotrycket sjönk då sa snubben som körde "Nu spinner vi" skojigt

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

gillar inte vrålåk och fräsiga sportbilar.
man ska köra civiliserat, tyskt och oekonomiskt

Audi S8
5.2L V10 450Hp
6 växlad automat
0 - 100 4,9 sek

rekommenderas:
http://www.carwalls.com

Permalänk

Lancia Delta Integrale - har varit min drömbil i många år, vet inte varför det är bara nåt med dom halvgamla rallybilarna som jag gillar.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."